E-mail marketeer

Ben jij een ervaren e-mail marketeer met oog voor detail en e-mail resultaten? Dan is Dutch Essentials op zoek naar jou! Als e-mail marketeer binnen Dutch Essentials ben je verantwoordelijk voor het bedenken, opstellen en inzetten van alle email campagnes en flows binnen Dutch Essentials. Jij richt alle automations in, analyseert en optimaliseert deze. Samen met jouw andere marketing collega's bekijk je de mogelijkheden om flows uit te breiden of nieuwe flows op te zetten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het designen van de campagne e-mails in Dutch Essentials stijl en het uitsturen hiervan. Je analyseert de prestaties van alle e-mails en voert hier A/B testen op uit om de e-mail strategie van Dutch Essentials zo scherp mogelijk neer te zetten. Kortom, het gehele email proces is jouw verantwoordelijkheid waarin je veel vrijheid krijgt.

Samen met collega's uit het marketing team kijk je hoe de verschillende marketing kanalen zo goed mogelijk op elkaar aan kunnen sluiten zodat er een sterk 360 graden marketing plan wordt uitgevoerd. In een wereld waarin first party data steeds belangrijker is en wordt, bekijk jij hoe je deze data kunt ophalen en uitbreiden. Hoe kunnen we ervoor zorgen, samen met het gehele team, dat we zoveel mogelijk waardevolle leads kunnen verzamelen? Hoe kunnen we data die we tot onze beschikking hebben koppelen en weer inzetten in de verschillende kanalen? Dit zijn vragen waar jij graag je hoofd over breekt en waar jij mee aan de slag gaat. Je komt met nieuwe ideeën voor e-mailcampagnes en lead generaties om zo jouw automations en e-mailcampagnes nog slimmer in te richten. Jij zorgt dat je op de hoogte bent van alle nieuwe features en mogelijkheden die spelen op het gebied van e-mail marketing, geen nieuwtje wat jij niet kent!

Jouw taken:

  • Opzetten en uitvoeren van toffe e-mail marketing campagnes
  • Designen en creëren van emails in Dutch Essentials stijl die de klant inspireren
  • Analyseren van e-mailmarketing resultaten. Hieruit haal jij optimalisaties om jouw mails nog beter te laten presteren
  • Samenwerken met jouw collega's uit het marketing team om zo een 360 graden marketingplan neer te zetten
  • Aanmaken van relevante segmenten die aansluiten op de e-mail campagnes die worden verzonden maar ook kunnen worden ingezet voor advertenties
  • Bedenken en inzetten van A/B testen voor zowel campagnes als automations
  • Verbeteren van de klant loyaliteit via email marketing
  • Samen met jouw collega's zorgen dat er constant nieuwe leads gegenereerd worden

En dit ben jij!

  • Minimaal 2-3 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • HBO of WO opleiding in een relevante richting (Marketing/Communicatie)
  • Beheert de Nederlandse taal en Engelse taal
  • Hebt ervaring met Klaviyo (pre) of een ander CDP platform
  • Innovatief, creatief en houdt van aanpakken
  • Hebt ervaring met coderen van HTML codes en email templates
  • Je hebt genoeg inspiratie en eigen ideeën om een grafische en creatieve mail te maken
  • Hebt ervaring met Canva en/of Adobe voor het opmaken van de emails
  • Ziet waar kansen liggen en wacht geen moment om deze met beide handen aan te pakken
  • Kan goed samenwerken
  • Ervaring in fashion is een pre

Wij bieden:

🥪 Elke maandag en vrijdag wordt er een heerlijke én diverse lunch geregeld

💰 Je ontvangt een leuke personeelskorting om elke dag te shinen in de nieuwste Dutch Essentials fits

🏋🏼‍♀️ Doe elke donderdag mee met een bootcamp bij een sportschool in Amsterdam Noord, 1 minuut van kantoor

🍾 Jaarlijks hebben de we leukste feestjes en borrels met het leukste team

🧥 Je ziet als een van de eerste de nieuwste collecties en items

 💸 Marktconform salaris dat passend is bij je functie en ervaring

Ben jij na het lezen van deze vacature enthousiast geworden? En heb je zin om een gemotiveerd en snelgroeiend bedrijf te komen versterken? Stuur ons dan een mailtje met je CV + motivatie naar info@dutchessentials.nl.